Aloe vera- pestovanie

Pamätám sa, aká to bola radosť,  keď som dostala svoju prvú rastlinku Aloe Vera... dnes ich mám vyše 50 :-)
Moja obľúbená rastlinka patrí do čeľade liliaceae, ľaliovitých. Botanický názov je Aloe Barbadensis Miller.
moje rastlinky

Aloe Vera je viacročná rastlina, ktorej životnosť je asi 12 rokov.  Listy sú ku koncu zahrotené a po okraji majú mäkké ostne. Zo stredu listov vyrastá stonka kvetov, ktorá môže dosahovať výšku aj 1m.
Moje rastlinky ešte nekvitli ale videla som už rozkvitnuté aloe aj naživo..kvety má žltej farby :-)
V dolnej časti materskej rastliny rastú malé výhonky alebo púčiky novej rastlinky.
Dužina (gél) je najliečivejšia  vo veku 3-5 rokov.

Miluje slniečko a v lete pravidelnú zálievku.
Pozor však na preliatie!
V zime sa zálievka obmedzí na minimum a teplota zníži na 5 - 10 stupňov Celzia. Rastlinku nie je potrebné hnojiť.
Aloe dobre znáša suchý panelákový vzduch. V zime však nesmie teplota v okolí klesnúť pod sedem stupňov Celzia.
Aloe môžeme v lete dať na balkón v kvetináčoch, ale najviac sa rastlinkám darí po vysadení do záhrady.

Rozmnožovanie :

Aloe sa rozmnožuje odnožami, ktoré sa tvoria v letných mesiacoch v dolnej časti rastlinky. Vysadiť ich môžeme aj do piesku, ktorý nemá živiny, a to podporuje tvorbu koreňov. Ideálne je svetlé a teplé miesto.


Zálievka:

Pozor však na preliatie... po druhý krát!!!
Rastlinku môžeme zničiť preliatím, kde zhnijú korene. Väčšinou sa to stáva v zimných mesiacoch.
Nedostatok zálievky vidíme na rastlinke tak, že z dužinatých listov sa stavajú listy vyschnuté. Našťastie aloe toho vydrží veľa :-)