Vegeta

Po tom, ako som si pozrela zloženie rôznych dochucovadiel, rozhodla som sa, že si budem vegetu pripravovať sama.

Vegeta je zmes sušenej zeleniny a rôzneho korenia, ktorou ochucujeme naše jedlá. Najlepšia je domáca, lebo vieme ako vznikla a čo sme do nej dali. A v neposlednom rade vieme aj veľmi slušne experimentovať s bylinkami a pripraviť dochucovadlo nekonečnej chuti.

Niektoré recepty uvádzajú, že všetko spolu pomelieme  na mäsovom mlynčeku a necháme schnúť na plechu. Ja som zvolila iný prístup. Keďže každá zelenina schne iný čas, suším ich postupne. Koreňovú zeleninu jednotlivo pomelieme alebo nakrájame na malé kúsky. Ja som so škrabkou  robila tenké lupienky a tie som dala na plech. Sušila som ich voľne na vzduchu a občas som ich vložila do teplej rúry na pár minút (nie je potrebné).

Jednotlivo nasušenú zeleninu som na konci pomlela na drobno a zmiešala som  v ľubovoľnom pomere. Z obrázka vidno, že v mojej vegete prevládajú zelené vňate. Ale sú v nej sušené kvety, bylinky, cesnak, cibuľa a koreňová zelenina.

Kto chce, môže pridať aj soľ. Ja vo svojej zmesi soľ nemám a aj tak pekne vydrží do ďalšej sezóny.


Túto základnú zmes môžeme rozdeliť do niekoľkých dávok a dochutiť rôzne. Môžeme urobiť vegetu hubovú, pikantnú alebo s aromatickými bylinkami ako tymian alebo šalvia. Fantázii sa medze nekladú...


728x90t.jpg