Chlieb náš každodenný


Domáci chlieb
S myšlienkou kúpy domácej pekárničky som sa zahrávala dlhšiu dobu. Vraj nasypeš a je to...

Zaujímavé je, že chlebík sa nám nikdy nezunuje, nikdy sa ho neprejeme. A ako hovorieval môj dedko:  „Ak máme doma chlieb, nemusíme sa báť hladu.“

Smutné je iba to, že popri obrovskom výbere rôznych typov chlebíka s kvalitou si nemôžeme byť až tak istí. Často je biely chlieb  prifarbený a vytvára dojem celozrnného výrobku.
Popri základných zložkách sa objavuje v zmesi čoraz viac prídavných látok, škaredo povedané  „chemikálie“

Dozrel čas, aby sme začali s pečením. Z kvalitnej múky, bez droždia ( z kvásku) a s rôznymi semiačkami a bylinkami.
Dala som sa do hľadania vhodného receptu na nete a zistila som, že pekárničku zatiaľ  nepotrebujem.
Čas a chuť mám.
A keď do prípravy dám aj svoje srdce a energiu z rúk, tak chlebík bude ešte lepší.
Vydaril sa nad moje očakávanie. Krásny na pohľad, voňavý a chutný.
Je to skvelý pocit, že presne viem, čo chlebík obsahuje. Akú múku, koľko soli, aké semiačka a bylinky.
A žiadne „Éčka“
Teším sa na ďalšie chutné pokusy a osvedčené recepty postupne uverejním.