"Elixír" podľa Savinského

Blahodarné účinky aloe vera poznám a využívam viac ako 12 rokov.
Kupujem od najväčšieho a najspoľahlivejšieho pestovateľa, od firmy Forever Living Products.
Napriek tomu ma lákalo vyskúšať „elixír“  podľa ruského liečiteľa,  doktora Savinského. Úspešne používal aloe pri liečbe rôznych ochorení. Pekné výsledky mal aj pri liečbe onkologických pacientov. 

Treba si uvedomiť, že rastlinka z kvetináča nikdy nebude mať tie živiny, ako rastlina pestovaná na plantážach za ekologických podmienok. Ale keďže som mala doma stále viac a viac rastliniek, tento rok som sa odhodlala na prípravu elixíru podľa nasledujúceho postupu:

Pred spracovaním rastliny niekoľko dní nepolievame, aby živiny boli v koncentrovanej forme. Najviac enzýmov obsahuje rastlina stará 4 až 6 rokov.



300 g čerstvej aloe pomelieme spolu so šupkou ( takto je v pôvodnom recepte). Ja som použila viac dužiny (šupku som odstránila filetovaním) a prihodila som do zmesi pár celých listov. Všetko som premixovala ponorným mixérom.
500g včelieho medu
700 ml prírodného vína z červeného hrozna
200 ml konzumného liehu  ( alebo kvalitnej domácej pálenky)
V niektorom recepte som našla aj 500 g čakanky.

Jednotlivé zložky sa zmiešajú, zmes sa naleje do fľaše a uloží sa to na tmavé (fľašu som obalila alobalom), chladné miesto (nie do chladničky)  na 7 dní. Potom sa zmes precedí a plní sa do fliaš, ktoré držíme v chladničke. 
Ako používať:
5 dní 3x denne 1 čajovú lyžičku dve hodiny pred jedlom.
ďalšie dní 3x denne  1 polievkovú lyžicu pred jedlom



Ako som už vyššie spomínala, na liečebné účely používame stabilizovanú čistú šťavu z aloe. Tento chutný a liečivý elixír pijeme, keď chceme potešiť aj chuťove bunky :-)
Na zdravie!