Jednozrnka

Jednozrnka je prvá pšenica ľudstva.
Predpokladá sa, že sa pestovala už pred 10 000 rokmi a z nej sa postupne kultivovali ďalšie odrody. Nové odrody majú väčší výnos  a lepšie  pekárenské vlastnosti. Jednozrnka sa prestala takmer pestovať, hoci sa jej darí aj pri extrémnych podmienkach a je odolná voči chorobám.
Dnes sa však znova dostáva do povedomia ľudí a získava si späť svoje miesto v jedálničku. Má výborne nutrične zloženie. Obsahuje vysoké percento proteínov, vysoké hodnoty minerálov, stopových prvkov a vitamínov.

Ako prvý receptík som vyskúšala placky z jednozrnky. Nechala som ich cez noc namočené vo vode (niekoľko krát som premyla). Na druhý deň som zliala prebytočnú vodu a zrná rozmixovala.
Dochutila som sušenými bylinkami a vypražila na malom množstve olivového oleja.

Inšpirovali ma títo mládenci :-)